Automat körkort, Ja tack!

Nu ligger jag i mitt rum, det känns mörk fast att det är rätt ljust ute ännu. Men idag har jag kommit fram till att jag ska ta körkort för endast automatväxlad bild. Jag anser att jag inte behöver en manuell och om ja nu skulle få lust att skaffa det någongång så är det ju bara att göra det. Så jag har vart på körskolan och pratat och det går att fixa det. Ska när skolan börja gå och fixa en tid för riskettan så snabbt som möjligt och efter det kolla tid för halkbana. Ska försöka köra så mycket jag hinner nu innan skolan börjar, blir nog ändå inte så jätte mycket men jag anser att jag kan hantera en automat rätt bra, men jag vet olika moment jag måste träna på och så ska jag börja plugga teori nu i veckan. Träffade en tjej på körskolan och jag ska köpa hennes program för 200kr istället för att beställa ett nytt för 500kr, så imorgon ska det fixas.
Ska försöka fixa körkortet innan snön kommer, så jag får ta och börja rappa på nu. Måste troligtvis ta lite ledigt från skolan, ngra dagar i början av terminen. Ska försöka köra på helger så att jag slipper skippa skolan, men sen när jag gör uppkörningen så kommer jag göra det i hpda eftersom det nog blir lättare. Skulle vara skönt om mamma fick sitt tillstånd så jag fick övningsköra med henne också för pappa har sällan tid.

Sen så har jag tänkt på detta med automat körkort, varför fan ska man ha manuell?
I USA t.ex. skaffar man sig ett "lisence" och så får man själv lära sig använda spak om man vill, nästa alla kör med automat där. Jag tror ändå att det flesta bilar kommer bli automater inom några år. Sedan så kanske en automat kostar mer, men nog kan man hitta automater för ett bra pris också. Sen att folk skriver om att man inte borde ta automat för vissa jobb kanske kräver manuell, men jag ser inget hinder med det. Sen att om man ska hyra bilar eller låna, men nog fan finns det automater någonstans. Det flesta jag känner kör med automat, jag vet faktiskt riktigt få som kör med manuell.
Så jag ser ingen vits med att skaffa manuell. Jag gör det om jag nu skulle råka få lust att skaffa mig det. Men just nu anser jag att jag inte orkar lägga ner tid på manuell körning, jag behöver kortet så snabbt som möjligt och så är det billigare att skaffa automat kort.

Well, nu ska jag höra med gubben om vi kan fara och köra lite car.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bilarna kommer verkligen inte att bli automatväxlade inom några år. det är inte miljövänligt. därför kör man inte med automat.

2010-08-12 @ 19:01:27
Postat av: !

Till anonym.

Nästa alla i staterna kör automat. Förövrigt är det inte miljövänligt att köra bil överhuvudtaget så det skiter jag i. Sedan ser man på statistiken hur mycket fler automatväxlade bilar det ökar med hela tiden, för 20-30 år sedan fanns det någon enstaka nu finns ungefär alla bilar med automatväxel. Sedan så kommer det hela tiden nya bilar t.ex. el bilar osv.. men det är knappast alla som kommer skaffa sig en sådan bara för att det är miljövänligt.

whatever.

2010-08-13 @ 09:35:48
Postat av: Anonym

hahaha är du 75 eller?

75 åringar har automat växlade bilar!



2011-07-02 @ 15:18:49
Postat av: !

nej, är du?

som sagt kör de flesta jag känner med en automat, så jag tycker det är helt okej att skaffa automat kort.



- inte för att jag ska göra det nåmer, men ändå... helt okej att skaffa endast automat kort.

Det finns även dom som är extremt rädda när det gäller bilar osv, för dom är det nog lättare att skaffa automat kort för automat är mycket mer säkrare för en nybörjare.



onödigt att komma och dryga sig.

2011-07-04 @ 08:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0