man blir tokig!

Idag, hmmm jag vart till skolan det var chill. Vi repade på låtarna hela dagen, dock så gick halva dagen åt att fixa instrument osv, vi fick det sämsta ensemble rummet i hela skolan, inget funkade! Så jag sprang runt halva dagen och sökte efter lärare, suck!
-eller på morgonen gick min grupp till aulan och vi skulle gå och visa hur vi våran scen uppstättning var åså. Men sen när vi kommer dit så säger "en lärare" vars har ni er rekvisita? vafan vi frågade 2 lärare och dom sa att vi inte behövde ngn rekvisita utan vi skulle bara visa lite, med tanke på att vi inte ens repat igenom teatern 1:enda gång. Men iallafall, så spelade igenom teatern på ngt enkelt sätt, sen spelade vi våran ena låt. Och en av lärarna är så sjukt jobbigt, vi höll på att bli tokiga! hon kan fan inte gå och bestämma allt! och hon tror seriöst hon vet och kan allt och den andra läraren satt och sura och åt banan, herregud är ni lärare eller inte!
- den ena läraren är teater lärare, hon tror att hon kan allt och kommer med helt dumma ideér, till och med när vi visade dansen så, men ni kan inte dansa så fult dansa så här istället, man bara wtf? vad är det för fel på dig kärring. JA! jag är irriterad, dock säger jag inga namn, haha inte för jag kommer ihåg namnet på lärare.
Men iallafall, henne klarar jag inte av...
Men sen nästa problem var att i våran 2:a låt så har vi trummor och våran så kallade trummis kan inte hålla takten och trummorna är låten typ, man kan inte spela i otakt! så har kämpat hela dagen med det! personen ifråga hatar mig säkert, men jag ska fan inte ställa mig på scen och skämma ut mig! så tillslut sa jag åt personen att om inte det sitter nästa gång så måste vi byta trummis, eftersom att det finns andra i gruppen som kan spela trummorna. Värsta är att när jag frågar om personen tycket kompet är svårt så säger den nej, men hur fan kan det inte vara svårt när du spelar i otakt nästa hela tiden?  och ja, jag sa även att jag hör att den spelar fel, men jag kan själv inte hålla takten, men jag hör när det låter fel, men personen ifråga hör inte när den spelar fel, då är det ngt som fattas, sry men man kan inte vara trummis om man inte kan hålla takten. Dock har jag försökt vara så snäll som möjligt för jag menar inget illa med det hela! jag vill ju bara att det ska låta bra och att ngn av oss slipper skämma ut sig, så jag har sagt att det är skit bra när personen spelar bra osv, för att peppa men det funkar fan inte... så jag hoppas bara att detta slutar bra, jag hoppas att personen inte tar illa upp, för jag vill inte vara elak, dryg eller jävlig. ah that's it, behövde bara skriva av mig lite, dock skulle jag nog kunnat skriva hur mycket som helst, men jag skippar nog det, he_He

Men tack gode-gud så fick jag en bra eftermiddag iallafall, först efter skolan så hälsade Minna på och vi satt och drack Té och snacka osv, mycket najs och efter det har jag duschat, ätit och sett på new moon.

hihi, jag har duschat idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0