Hemskt, sjukt & obeskrivligt!

Oj, just ja... idag så var skolan nice faktiskt, eftersom att vi inte hade nå jobbiga lektioner utan vi var på föreläsning eller en man vid namn Benny (benjamin) Grünfeld var och berätta om hur det var under II världskriget eftersom att han suttit i koncentrationsläger och han berättade och visade bilder som han ritat och han berättade vad han hade upplevt, det var verkligen jobbigt att höra hur det varit, det var så sjukt så jag inte ens riktigt ville fatta det, fast att jag fattar, det är sådär obeskrivligt. Iallafall så hittade jag lite stuff om honom på nätet, så alla kan läsa... Vicki du är ju intresserad om II världskriget (dock tycker jag att det är den mest intressanta delen i historian man kan läsa, eftersom att det var här det händen och jag känner folk som har varit med under kriget osv...)

-Jag tyckte det var så sjukt hemskt när han berättade om t.ex. att de sköt folk i nacken och flesta dog inte och efter dom skjutit dom i nacken kastade dom dem i eldgropar och dom brändes ihjäl och alla bebisar slängdes bara ner i eldgroparna så att dom brändes och han försökte beskriva stanken av alla de som mördades och usch jag börja måilla av allt! och visade sin tatuering med numret och hans var A-8979 mm..

Jag skulle kunna skriva typ allt han sa eftersom att jag såg föresläsningen 2ggr direkt efter varandra så jag kommer ihåg allt riktigt bra, eftersom att jag nyss kollade på bilder som han gjort, som finns t.ex. på google om man söker på hans namn, men inte just nu iallafall, det är så sjukt... uh :c Man måste verkligen vara stark som person och klara av att vara lycklig efter allt han t.ex. sett och mist!

http://kkuriren.se/nyheter/flen/1.101259
http://www.engelska.se/news.php?news_id=388&news_type=school&school_id=10
http://www.sydostran.se/index.62061---1.html
http://www.wollheim-memorial.de/en/benjamin_gruenfeld_1928
http://www.wollheim-memorial.de/en/benjamin_gruenfeld_en_2


Benny

Måste bara skriva om denna bild; det är då en pojke som är 16år (han har sett det med sina egna ögon precis som flera tusen andra slavar), ´han dömdes till döden pga. att han tagit något guld, Sa DOM, men det var inte sant! Benny hade stått bredvid en kille som hade på franska sagt förbannade tyskar (vilket är riktigt farligt att säga, om ngn skulle hört), men iallafall och då hade han frågat, känner du honom eller? och så hade han sagt att han är endast 16år och är min bästa vänn och han är oskyldigt och då hade Benny frågat varför dom då hänger honom? och då berättade han att det fanns många homosexuella, flera SS män var det, dock visste ínte folk det just då men iallafall så var det två st ss man som utnyttjade den 16åriga pojken och tillslut så lät 1 av männen inte den andra ss mannen träffa honom och då blev den ena så ar att han hittade på lögnen så att pojken blev döds dömd och det som var ännu värre med just det här, var att dom hängde pojken och snaran hade lagt så dåligt att han inte dog, utan han hängde kvar ca. 1 h och sedan gick en av ss männen och tog fast i fötterna och ryckte och hängde så att det knakde och till slut dog han!
Tänk om ni skulle sett något så hemskt? jag tycker det, alltså jag är ordlös vet inte...

Kommentarer
Postat av: Vicki

Fan vad avis jag blir. Hade också velat vara på den där föreläsningen! Har ju läst hans bok i våras och allt!

2010-01-22 @ 20:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0