HIM

Jag fick bara lust att skriva om mitt favorit band HIM egentligen kommer jag nog inte skriva så jätte mycket denna gång men vill bara dela med mig av dem, nu när de kommer släppa sin 7:de skiva och allt! & ngra nya bilder jag hittat ska jag också dela med mig av, heh

HIM, de har varit mitt favorit band nu i ca. 5år, det var en kompis till mig som fick mig att börja lyssna på dom, hon lyssnade på dom och jag hade inte riktigt lyssna på dom så mycket innan, men jag fan något i musiken som jag fastna för, deras låtar är på något sätt intressant, djupa men ändå inte för djupa, man kan analysera låtarna när man lyssnar på dom eftersom att de inte avsöljar allt och jag gillar det! men även soundet, helt ärligt tycker jag om alla skivorna nästa lika mycket! och dom har ju vart lite olika, som den nyaste skivan kommer nog vara rätt olik från dom 6 första, de 4 låtarna jag hört (dock inte hela), dom låter riktigt bra jag kan knappt bärga mig tills skivan kommer ut om ngra veckor [den 8 februari]. Jag har sett HIM 3ggr hit in tills & längtar tills nästa gång, hoppas det blir så snabbt som möjligt!  i sommar kanske!

Fakta för den som inte vet ngt om HIM!
HIM är ett finskt band som spelar metal musik (deras egna genre har blivit lovemetal, underbart!)
Deras märke är känt eftersom den använt av Bam Margera, som är en känd skateboard snubbe, heartagram kallas märket och ser ut som ett pentagram med ett hjärta, riktigt snyggt och sångaren Ville Valo har sagt att det symboliserar att allting har en motsats. Finns det kärlek, finns det också hat, finns det ljus finns det också mörker. Ibland är linjen synlig, ibland osynlig. (han har även själv skapat heartagramet efter hans 20 års dag). De är 4 personer i bandet; Sång, Ville Valo, trummor, Gar Lipstick (Mika Karppinen), bas, Mige Amour (Mikko Paananen), gitarr, Lily "Linde" Lazer (Mikko Lindström) & keyboardist, Emerson Burton (Janne Puurtinen)

Nya bilder: (jag äger ingen av bilderna!)


Ville Valo

Mige, Burton, Ville, Linde & Gas = HIM

Ville Valo


HIM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0