Neath the black the sky looks dead...

TjabbaTjenaHallå

äuh, denna dag har vart ganska jobbigt, men ändå sjukt bra! När jag väl farit till skolan idag så hade vi histori och satt bara & lyssna och skrev av, ibland vaknade jag upp på lektionerna från mina dagdrömmar, haha. Sedan hade vi engelska och vi gjorde nästan inget så det var en as bra lektion, he_he, dock hade jag betygs snacka & min lärare är hm.. jag tror inte ens att jag ska nämna vad personen är, men jag kan säga att jag är sjukt missnöjd med henne, vill ha tillbaka min föredetta eng lärare. Idag hade vi även mattematik, vilket faktiskt var roligt, eftersom att hela klassen fick andragradsfunktioner förklarade och alla förstod, haha man kände sig så nöjd efteråt!
Egentligen skulle vi haft gymnastik efter det, men jag och M bestämde oss för att inte gå, det var på tok för jobbigt, så vi gick hem till mig & lagade mat och drack kaffe, sedan pratade vi massor och hade sjukt trevligt, vi snackade om planer till sommaren. När kl blev 14.00 var jag tvungen att dra mig mot skolan igen, eftersom att jag hade inso, inso:n idag var sjukt awesome helt enkelt, jag satt där i 3 timmar, haha fast att jag har 30min lektion. Vi gick först igenom lite teoretiskt, vilket gick galant och sedan visade han en låt jag håller på med, han hade alltså gjort om den och gjort den mer komplicerad (en blules låt i C-kurs, hehe) men jag kommer verkligen kämpa mig igenom den, för jag vill lära mig den, den är super härlig, dock kommer vi göra lite annat på lektionerna framöver också, så jag kommer inte lära mig hela på ett tag iafl. Jag visade även några låtar åt honom, jag visade Black Hole Sun av Soundgarden som har återförenat, yeah!, som han skulle kolla på, om han kanske kunde ta ut, men han sa att det var helt konstigt stämt, ungefär i närheten av 460 hertz, haha galet. Sedan så viasde jag Gary Moores - Oh pretty woman, jag älskar låten, dock tycker jag om mycket av det han spelat, fick en skiva i julklapp, Gary Moore classics, ska nog försöka fota den någon dag och visa upp fodralet, riktigt bra skiva. Ja, men iallafall, vi lyssnade på den och han släppte lös på gitarren och spelade med och fyllde på med extra solon, det var grymt! haha Sen lärde jag mig lite av basgången så jag satt och spela den på gitarren, haha. Så dagens lektion var nog en av dom roligaste, dock tycker jag om alla lektioner, eftersom att en gubben är den bästa läraren jag någonsin haft! varför kan inte alla vara det? :)

-bjuder även på denna bild, som togs förra året, jag blev nerklottrad i skolan, he_he
                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0