Åsikt om alkohol & droger!

Verkligeheten dyker fram. Jag är emot alkohol & droger, har alltid vart det. Jag anser att det är onödigt att slösa pengar och livet på sånt skit. Att nästan alla ungdomar dricker alkohol vet jag, jag känner inte speciellt många som inte "super", men bara för att alla andra gör det så gör inte jag det. Jag tycker att alla tar sitt egna ansvar när dom fyllt 18 år och får bestämma själv, men innan ungdomar fyllt 18 år så tycker jag att föräldrarna ska ha "pli" på sina ungar. Samma sak gäller inte droger eftersom det inte alls är tillåtet, då tycker jag fan i mig att man ska låta bli och ta droger, vad det änn är för drog det handlar om. 

Själv har jag inte sagt aldrig till alkohol, man ska aldrig säga aldrig eller med vissa undantag kanske. Men jag har sagt att jag inte kommer dricka mycket och då menar jag att jag kan ta en lite klunk bara för att smaka någongång när jag får lust, jag är 18 år nu, men har inte haft lust att smaka och kommer nog inte ha lust att smaka heller. På krogen kan man köpa alkohol fria drinkar, så det är ju inte ett problem direkt om man vill dricka något när man är ute på krogen eller på fest.
Sedan anser jag att om man dricker alkohol ska man dricka med måtta, vilket väldigt få ungdomar gör enligt mig, iallafall så mycket som jag upplevt. Bara för att jag är nykterist betyder det inte att jag inte går på fester och har roligt, så jag har sett mycket och då pratar jag inte bara om ungdomar.

Måste tillägga att, det är många som sagt till mig men man kan inte ha lika roligt utan alkohol, hur fan kan det vara sant? jag skulle gärna vela veta det. Det är bara löjligt.

Vi tar ett exempel, Lindsay Lohan har varit framgångsrik sen hon vart lite, men sedan har alkohol problem och droger gjort henne mindre framgångsrik, nu den 20 Juli hamnar hon i fängelse för att hon brytit mot sin villkorliga dom, hon får sitta inne 90 dagar. Hur mycket skandal-nyheter har det inte skrivits om henne dom senaste åren? hon är ung och skulle kunna gå hur långt som helst om hon inte börjat med allt skit!

Sedan finns det hur många exempel som helst på folk som dött av alkohol & droger..



Jag skulle egentligen kunna skriva fler sidor om detta, men jag anser att alla har ett eget förstånd och borde fatta att det inte är okej. Varför skulle det var okej, när folk förstör sina liv med alkohol och droger!


Kommentarer
Postat av: Kusin

Inlägget kom som lägligt, skrev själv några rader om det för några dagar sedan. Tycker inte om att provocera folk när det gäller alkohol, men ibland måste man. VI som faktiskt VET, klart som f*n att man inte kan hålla käften... Det finns inget positivt med alkohol, det gör mera skada än nytta.



Skönt att det finns vissa med förstånd i alla fall ;)



kram "syrran"

2010-07-07 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0