Kloka ord av Mikael Niemi

Nyss var Mikael Niemi i klassen min och pratade. Han försökte "få oss att nå våra drömmar", att se postivit på dom. Jag tyckte iallafall att det var riktigt intressant, fast att vi gick över tiden så tyckte jag att det var för lite tid, ville höra mer! Egentligen fanns det hur mycket frågor som helst som skulle kunnats ställa, tycker han är en författare som är intressant. Kanske inte i klass med J.K Rowling men ändå mycket mer intressant änn många författare. Så det förvånar mig verkligen inte att han lyckats så bra. Fick höra t.ex. att Vittula blivit översatt till ca. 30 språk och den senaste var Thailändska. Fick även utbyta ett och annat finsk ord med honom, dock sa han att han inte kan så jätte bra... då blev jag lite chockad faktiskt, haha.
Han berättade även om hur han "gör" när han skriver och var faktiskt lite kul. Han berättade om en dröm som var rätt rolig, om en liten dvärg, en elak dvärg och den var rätt rolig, dock hade jag inte velat drömma det. Ids inte skriva om drömmen, men ja jo.

 

- Just nu har jag hål, måste till skolan inom 20 min ungf. Har franska, jag är seriöst sugen på att stanna hemma, till och med Natalie åkte hem. Men jag tror jag ska försöka tvinga mig dit, hur jobbigt det änn är.
Förresten hade jag på en av mina nya tröjor och fyfan vad tokig jag börjar bli på att den släpper så mycket "hår", haha jag vet inte vad jag ska kalla det, men jag har haft det i munnen, i ögonen och inäsan. Så jag ska fan tvätta den idag så det kanske inte släpper lika mycket. Min jacka vart helt hårig efter dagen, så jag får ta på en annan när jag går iväg, för jag har inte kvar något man kan ta bort "håret" med, så då blir den iafl inte "hårig" igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0