sluta skriv!

Alltså jag sitter och lyssnar på ensemble låten vi har till fredag, alltså Stronger than me. Borde egentligen börja läsa boken, måste läsa klart den så fort som möjligt så! Men jag sitter diggar musiken så jag vill inte börja läsa, men jag måste tvinga mig om några minuter. Vill hinna se Idol idag också så.
Men iallafall, huh.. mycket att göra. Borde ta och checka hur man spela låten också, men det hinner jag med imorgon också, den är inte speciellt svår heller så.
Borde plugga franska och läsa och läsa och läsa och plugga kuhi och sådant, allts möjligt!

Idag slutade jag skolan 16.00, jobbig dag eftersom jag haft huvudvärk hela dagen, men jag var på min första inså lektion idag och det var najs. Bestämde mig för att ta elgitarr A:kurs pga. att jag vill lära mig mer om att spela solon och sådant kul. Dock är A:kursen rätt enkel eftesrom jag spelat gitarr så pass länge, men tur att så behöver man inte hålla på med saker man kan, så man får göra mer roliga saker, såna som jag själv vill, hihi. Sedan slipper jag terminsuppspel, coolt. Hade tänkt ta akustisk gitarr C, men det är så mycket man måste göra själv, så jag vet ej om jag kommer ha så mycket tid eftersom det är en riktigt krävande kurs. Det är inte precis som sång C eller så. Inte för att jag säger att sång C är lätt, haha.. men rösten är ett "eget" instrument och det handlar om att kunna hantera den ocksådant. Såklart måste man kunna hantera en gitarr, men man måste kunna sammarbeta med den, haha och gitarr är ett rätt svårt instrument om man inte kan grunderna ordentligt. Att förstå sig på en gitarr alltså, det är inte som piano som man hittar tonerna osv hur lätt som helst. Därför tycker jag att gitarr är så roligt, det är så spännande.. det finns alltid något nytt om gitarrer och man kan göra så mycket.

Nej, nu måste jag sluta skriva.. måste göra något.. men fyfan vad härligt det var att sitta och lyssna på musik, har knappt lyssnat på musik denna vecka, så mycket har jag att göra! det känns nästan hemskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0