Tankarna går till norge!

Suttit och följt nyheterna konstans sen igår då Olso bombades och har även suttit och läst både svenska och norska tidiningar.

Det är så sjukt hemskt det som har hänt att jag inte riktigt kan beskriva hur jag känner, jag känner en ilska med samtidigt så känner jag så mycket annat. Mina tankar går till alla som mist sina liv, till alla drabbade och deras anhöriga.
En frisk människa kan vell inte vara kababel till något sånt här, han måste vara en kallblodig psykopat. Allt jag läst om hur han betett sig osv. fyfan säger jag bara - jävla känslolösa människa, idiot.
Vila i frid alla som mist livet i norge under terrorattentattet Juli 2011.

Kommentarer
Postat av: Vicki

Ja, men samtidigt kan man inte kalla honom för "känslolös människa och idiot". Han lider uppenbarligen av mentala störningar, alltså någon sjukdom, som fått honom att handla. Hade gärningsmannen varit fullständigt frisk hade detta inte hänt. Sedan kan man ta diskussionen ett steg längre och börja funderar på hur samhället bidragit till detta, har han ex fått hjälp, vilka faktorer har påverkat hans handlande osv osv. Men självklart är det hemskt och fel, men "känslololös idiot", nej den benäminingen tycker inte JAG om.

2011-07-24 @ 20:06:49
Postat av: Lina

RIP Norge <3

2011-07-24 @ 20:53:47
Postat av: amanda

då gäller vell samma tankar om hitler.

2011-07-24 @ 22:04:54
Postat av: Anonym

Ja, jag kallar då inte Hitler idiot osv. Han var ju sjuk, det är ju det som är så tragiskt. + vi VET att det är så många faktorer som ligger bakom det Hitler åstadkom, han var inte direkt helt ensam om att starta en systematiskt utrotning av judar (Weimarreppubilkens splittring, börskrasck o hyperinflationen, dolkstötslegenden, den anti-kommunistiska propagandan JA listan kan göras lång. Sedan kan man också tänka över alliansens passitivitet)

2011-07-25 @ 20:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback