VM GULD!

Vi tog det!
IHANAA LEIJONAT, IHANAA!
Efter 16 års väntan så tog vi guldet och vi spelade mot sverige, så underbart.
I princip bästa matchen ever, älskar hur finland la mål efter mål i sista perioden.
Sen tycker jag att det är sjukt kul att heja på finland, när i princip alla mina kompisar hejar på Sverige.

Efter att vi tog guldet läste jag facebook uppdateringa och vissa var svin roliga.
T.ex. en av mina lärare som hejar på finland skrev: Skåpet står DÄR. ...men alla vet ju att Finland vann enbart för att Pesonens systers kompis engelskalärare är från Sverige, eller hur ********?

Kommer nog aldrig att handla nåt på Suomisoffa....

Grattis, ni får hurra igen om 16 år.

Det är verkligen kul hur dåliga förlorare svenskar är och nu pratar jag inte om alla, men om man t.ex. läser på aftonbladet och expressen så ser man vad jag menar. Haha, sjukt kul enligt mig.

Ojoj, väldigt rolig seger, vi vann 6-1. Sverige blev verkligen slaktade denna gång.
Puss på alla, detta var kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0