Idol årstiden är här!

Jag har inga ord hur skönt det känns när alla mina favoriter gått vidare i Idol, haha. Nu börja "idol årstiden" som jag gillar och har gillat dom senaste åren. Jag tycker det är roligt att varje fredag sätta sig bänkad framför tv:n och lyssna på nya talanger och sedan vara nervös och hoppas att just dem "jag" vill ska gå vidare gör det.
Måste sumera lite från ikväll.


(fast ska tillägga innan jag glömmer bort i min glädje att Hampus inte gick vidare som jag tycker var lite synd eftersom jag gillade honom också.)


Jag måste säga att Moa, Amanda F och André gjorde det igen. Alla tre är så sjukt bra och jag verkligen älskar det dom gör. Moa med sin härliga röst, hennes scen närvaro och så kan hon verkligen beröra.
Amanda med sin extremt orginella och balla röst som jag total älskar, hennes stil är hur snygg som helst och jag tycker hon verkar som en störtskön person. (blyg eller inte, man kan vara det ändå)
Sen har vi André, herregud killens röst är så... ursäkta mig.. så jävla bra. Jag är så imponerad på hur duktig han är, sen så är det många som tycker han är dryg osv. Men som han tidigare sagt själv så blir han lite kaxig när han är nervös/osäker och det tycker jag märks på honom. Jag hoppas verkligen han visar en liten mjukare sida så att han får större respekt av andra för jag hoppas han går långt i tävlingen.

Sen kommer vi till mitt favorit wildcard, Emil. Herregud han är verkligen störtskön, så himla gullig, och rösten är så härligt orginell. Hela han är så, jag vet inte riktigt.. har inga ord.. men skulle kunna säga charmig.

De är mina fyra favoriter och då menar jag inte att jag anser att dom sjunger teknik mässigt bäst eller något sådant, utan dom tilltalar mig. Jag gillar deras stil och alla fyra har en orginell röst, dom är lite speciella och sticker ut.

Sen finns det ju dom som är helt sjukt bra på att sjunga som Molly som har så sjukt vacker röst, Amanda P som har stor kapacitet i sin röst och samma med Robin osv, men hit in tills har dom inte berört mig lika mycket som dom fyra andra.

Men en som nästan gjort det är Olle, lilla carmtrollet. Men varför han inte riktigt är på samma nivå som dom andra fyra jag rå diggar är för att jag inte riktigt tyckt att hans röst varit tillräckligt "orginell". Men allt återstår att se, jag vill absolut se mycket mer av honom också.


Sedan vill jag även tillägga lite kritik åt  tv4 och idol om hur Maikel behandlades nu när han åkte ut. Att han fick stanna kvar "bakom scenen" och inte få ett "tack för att du var med" eller något liknande. Det var väldigt lågt.


Sen en annan sak jag märkte är att det inte finns någon direkt "tjejfavorit" som det funnits i princip alla år.. fast någon av killarna kanske blir det.. vem vet..

Lägger upp endast Moas nu eftersom det blir så mycket annars, skrev ju världens längsta text, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0